ANI Jewels
Lovisa Worges kollega var först ut
Nov 20, 2025



Bild: Skärmdumpar, Vänster TikTok / @carolineebos, höger TikTok / @anijewels.
När norska smyckevarumärket Cold Edges släppte sina örhängen dök snabbt likheter upp med en kollektion från ANI Jewels. Båda lanserades inom loppet av en månad, och detaljerna i designen påminner starkt om varandra.
I den här artikeln går Influenspejl igenom tidslinjen, personerna bakom märkena och hur samma profiler återkommer i båda sammanhangen.
Cold Edges var först ut
I juni 2024 presenterade norska influencern Caroline Olsen sitt första smycke, örhänget Siente, under varumärket Cold Edges.
“This is a dream come true for me and I’m so excited to finally share it with you.”

Bild: Skärmdumpar, TikTok / @carolineebo
En månad senare kom ANI med sin nya smyckekollektion via en stor kampanj.
Här visar Lovisa Worge och Bianca Ingrosso upp örhängena som ingick i den.

Bild: Skärmpdumpar, TikTok / @lovisaworge, Instagram / @biancaingrosso.
Ett mönster i kollektionerna
ANI lanserade, tillsammans med örhängena, även ett matchande halsband, Pyra Necklace.
Ett år senare kom Cold Edge med sitt matchande halsband Black Panther.

Bild: Skärmdumpar, Instagram / @anijewels, hemsida / cold-edges.com
Var kommer inspirationen från?
På sin hemsida beskriver Cold Edges inspirationen bakom designen.
Caroline hänvisar till en klocka av Josef Hoffmann, Mantel clock, från tidigt 1900-tal.

Bild: Skärmdumpar, Instagram/@cold_edges
ANI anger ingen specifik inspirationskälla för sina smycken, men beskriver dem som:
“Fyrkantiga, stora och eleganta med unik struktur.”
Samma nätverk och flöden
Både Caroline och Lovisa Worge är knutna till agenturen Digital Icon Agency (DIA).
En annan person i samma krets är Chloé Schuterman, som också är nära vän med Lovisa.
En månad innan Cold Edges lanserade sina örhängen gjorde Chloé reklam för smycken via sitt klädmärke Cloeys.
Där var Caroline ansvarig för styling genom sitt andra företag Nobistudio.

Bild: Skärmpdump, Instagram / @chloeschuterman
När ANI lanserade sina örhängen kom nästa kommentar
Två månader efter Cold Edges lansering släppte ANI sina nästan identiska örhängen.
Då kommenterade Chloé på Lovisas inlägg:
“Wow, wow, wow.”

Bild: Skärmpdumpar, Instagram / @lovisaworge
Det här visar hur tätt kopplade profilerna i nätverket är.
Lanseringarna sker ofta inom samma krets av influencers och istället för att uppmärksamma likheterna mellan kollektionerna, hyllas de varandra för sin kreativitet.
ANI:s satsning framåt
VD för ANI, Camilla Tullberg Wengholm, och Lovisa berättar i intervjuer och poddar om varumärkets internationella ambitioner.
De lyfter särskilt att de jobbar starkt för att ta sig in på den norska marknaden.
Kontakta / Tipsa: kontakt@influenspejl.se
Lämna gärna en kommentar
Bild: Skärmdumpar, Vänster TikTok / @carolineebos, höger TikTok / @anijewels.
När norska smyckevarumärket Cold Edges släppte sina örhängen dök snabbt likheter upp med en kollektion från ANI Jewels. Båda lanserades inom loppet av en månad, och detaljerna i designen påminner starkt om varandra.
I den här artikeln går Influenspejl igenom tidslinjen, personerna bakom märkena och hur samma profiler återkommer i båda sammanhangen.
Cold Edges var först ut
I juni 2024 presenterade norska influencern Caroline Olsen sitt första smycke, örhänget Siente, under varumärket Cold Edges.
“This is a dream come true for me and I’m so excited to finally share it with you.”

Bild: Skärmdumpar, TikTok / @carolineebo
En månad senare kom ANI med sin nya smyckekollektion via en stor kampanj.
Här visar Lovisa Worge och Bianca Ingrosso upp örhängena som ingick i den.

Bild: Skärmpdumpar, TikTok / @lovisaworge, Instagram / @biancaingrosso.
Ett mönster i kollektionerna
ANI lanserade, tillsammans med örhängena, även ett matchande halsband, Pyra Necklace.
Ett år senare kom Cold Edge med sitt matchande halsband Black Panther.

Bild: Skärmdumpar, Instagram / @anijewels, hemsida / cold-edges.com
Var kommer inspirationen från?
På sin hemsida beskriver Cold Edges inspirationen bakom designen.
Caroline hänvisar till en klocka av Josef Hoffmann, Mantel clock, från tidigt 1900-tal.

Bild: Skärmdumpar, Instagram/@cold_edges
ANI anger ingen specifik inspirationskälla för sina smycken, men beskriver dem som:
“Fyrkantiga, stora och eleganta med unik struktur.”
Samma nätverk och flöden
Både Caroline och Lovisa Worge är knutna till agenturen Digital Icon Agency (DIA).
En annan person i samma krets är Chloé Schuterman, som också är nära vän med Lovisa.
En månad innan Cold Edges lanserade sina örhängen gjorde Chloé reklam för smycken via sitt klädmärke Cloeys.
Där var Caroline ansvarig för styling genom sitt andra företag Nobistudio.

Bild: Skärmpdump, Instagram / @chloeschuterman
När ANI lanserade sina örhängen kom nästa kommentar
Två månader efter Cold Edges lansering släppte ANI sina nästan identiska örhängen.
Då kommenterade Chloé på Lovisas inlägg:
“Wow, wow, wow.”

Bild: Skärmpdumpar, Instagram / @lovisaworge
Det här visar hur tätt kopplade profilerna i nätverket är.
Lanseringarna sker ofta inom samma krets av influencers och istället för att uppmärksamma likheterna mellan kollektionerna, hyllas de varandra för sin kreativitet.
ANI:s satsning framåt
VD för ANI, Camilla Tullberg Wengholm, och Lovisa berättar i intervjuer och poddar om varumärkets internationella ambitioner.
De lyfter särskilt att de jobbar starkt för att ta sig in på den norska marknaden.





