ANI Jewels
När ANI Jewels smycken ser ut att gå på repeat
Nov 21, 2025



Bild: Instragram / @biancaingrosso, Instagram / @cold_edges.
Norska influencern Caroline Ebos, grundare till smyckevarumärket Cold Edge, visade sina första smycken sommaren 2024 - en månad senare lanserade ANI liknande.
Vid lanseringen visade Cold Edges halsband, armband och ringar, smycken som användes som styling av bilder - men aldrig släpptes till försäljning. Någon som där emot började sälja påfallande liknande smycken, var ANI.
Lovisa Worge och Caroline Ebo, är båda knutna till agenturen Digital Icon Agency (DIA). Det gör sambandet mellan varumärkena ännu mer intressant.

Bild: Instagram / @cold_edges, Instagram / @anijewels, TikTok / @biancaingrosso. Kollage av Influenspejl.
När allt ser ut som ett och samma moodboard
Caroline har från start lyft att hon inspireras av designklassiker: lampor, stolar, klockor och möbler.

Bild: Skärmdumpar, Instagram / @cold_edges. Kollage av Influenspejl.
ANI har däremot främst kopplat sina smycken till lyxiga miljöer, väskor och kläder från Hermès och Chanel.
Men i år började ANI visa upp inspiration från just stolar och lampor - samma typ av inspiration i sina bilder.

Bild: Skärmdumpar, Instagram / @anijewels. Kollage av Influenspejl.
När nätverk och lanseringar flyter ihop
När samma nätverk styr både design, inspirationoch lanseringar blir frågan inte längre vem som inspirerat vem utan hur tätt sammanflätade influencervarumärken egentligen har blivit.
Kontakta / Tipsa: kontakt@influenspejl.se
Lämna gärna en kommentar
Bild: Instragram / @biancaingrosso, Instagram / @cold_edges.
Norska influencern Caroline Ebos, grundare till smyckevarumärket Cold Edge, visade sina första smycken sommaren 2024 - en månad senare lanserade ANI liknande.
Vid lanseringen visade Cold Edges halsband, armband och ringar, smycken som användes som styling av bilder - men aldrig släpptes till försäljning. Någon som där emot började sälja påfallande liknande smycken, var ANI.
Lovisa Worge och Caroline Ebo, är båda knutna till agenturen Digital Icon Agency (DIA). Det gör sambandet mellan varumärkena ännu mer intressant.

Bild: Instagram / @cold_edges, Instagram / @anijewels, TikTok / @biancaingrosso. Kollage av Influenspejl.
När allt ser ut som ett och samma moodboard
Caroline har från start lyft att hon inspireras av designklassiker: lampor, stolar, klockor och möbler.

Bild: Skärmdumpar, Instagram / @cold_edges. Kollage av Influenspejl.
ANI har däremot främst kopplat sina smycken till lyxiga miljöer, väskor och kläder från Hermès och Chanel.
Men i år började ANI visa upp inspiration från just stolar och lampor - samma typ av inspiration i sina bilder.

Bild: Skärmdumpar, Instagram / @anijewels. Kollage av Influenspejl.
När nätverk och lanseringar flyter ihop
När samma nätverk styr både design, inspirationoch lanseringar blir frågan inte längre vem som inspirerat vem utan hur tätt sammanflätade influencervarumärken egentligen har blivit.
Kontakta / Tipsa: kontakt@influenspejl.se




