L’Acuíla

L’Aquila följer samma formspråk som CAIA

Nov 27, 2025

Bild: Instagram @caiacosmetic / @lacuila. Kollage av Influenspejl.

Hundratals bilder från CAIA och L’Aquila visar samma sak: de två märkena har nästan identiskt bildspråk. Flera återkommande detaljer, som färgskalor och rekvisita, gör att bilderna nästan ser ut att komma från för samma varumärke.

När Pernilla Wahlgren lanserade skönhetsvarumärket L’Acuila 2022 presenterades det som ett nytt, fristående hudvårdsmärke och med ett tydligt fokus på ”naturligt åldrande”.

Sommarkampanjerna 2024

I sommarkampanjerna, se kollaget ovan, för respektive märke sommaren 2024 anserades i slutet av maj och början av juni.

Inlägg nedan är sådana som läggs ut kontinuerligt sedan flera år - stilen är alltså satt och återkommande.

Bild: Instagram @caiacosmetic / @lacuila. Kollage av Influenspejl.

Mor och dotter - två olika varumärken men en nästan identisk stil

Det gör jämförelsen extra intressant:
Det här är inte två slumpmässiga konkurrenter, utan mor och dotter, med två helt separata varumärken.

CAIA kom först
CAIA startades 2018. L’Acuíla 2022.
Eftersom CAIA har haft sin stil i flera år är det svårt att se likheterna som något annat än att L’Acuíla följer CAIA:s formspråk - och inte tvärtom.

Kontakta / Tipsa: kontakt@influenspejl.se


Lämna gärna en kommentar

Bild: Instagram @caiacosmetic / @lacuila. Kollage av Influenspejl.

Hundratals bilder från CAIA och L’Aquila visar samma sak: de två märkena har nästan identiskt bildspråk. Flera återkommande detaljer, som färgskalor och rekvisita, gör att bilderna nästan ser ut att komma från för samma varumärke.

När Pernilla Wahlgren lanserade skönhetsvarumärket L’Acuila 2022 presenterades det som ett nytt, fristående hudvårdsmärke och med ett tydligt fokus på ”naturligt åldrande”.

Sommarkampanjerna 2024

I sommarkampanjerna, se kollaget ovan, för respektive märke sommaren 2024 anserades i slutet av maj och början av juni.

Inlägg nedan är sådana som läggs ut kontinuerligt sedan flera år - stilen är alltså satt och återkommande.

Bild: Instagram @caiacosmetic / @lacuila. Kollage av Influenspejl.

Mor och dotter - två olika varumärken men en nästan identisk stil

Det gör jämförelsen extra intressant:
Det här är inte två slumpmässiga konkurrenter, utan mor och dotter, med två helt separata varumärken.

CAIA kom först
CAIA startades 2018. L’Acuíla 2022.
Eftersom CAIA har haft sin stil i flera år är det svårt att se likheterna som något annat än att L’Acuíla följer CAIA:s formspråk - och inte tvärtom.

Kontakta / Tipsa: kontakt@influenspejl.se

© 2025 Influenspejl

© 2025 Influenspejl

© 2025 Influenspejl