CAIA

Blossa x CAIA: lanserad i ett klassiskt CAIA-manér

Nov 7, 2025

Bild: Skärmdump, hemsida / Caia , Instagram / @biancaingrosso

CAIA:s samarbete med Blossa öppnades idag för försäljning på CAIA:s hemsida, den sålde slut direkt.

För Blossa handlar samarbetet om att nå en yngre målgrupp. För CAIA är det en chans att skapa en säsongsprodukt som passar perfekt in i varumärket: rosa, tjejmingel och slow som deras följare känner igen.

Samtidigt håller det liv i CAIA:s viktigaste tillgång - bilden av Bianca som den kreativa drivkraften bakom alla lanseringar.

Bild: Skärmdump, Instagram /@blossasverige, Instagram/@caiacosmetics

Hallon i glöggen

Redan 2024 skrev en följare på Blossas Instagram:

Min favorit med is och frysta hallon, vet inte hur många flaskor det gick ått förra säsongen.

Blossa svarade:

Vad kul att du gillar den! Låter supergott.

Ett år senare står Bianca Ingrosso i Blossas fabrik i Sundsvall, provar glöggen med just hallonsmak. Bianca säger:

"If you know me, I love raspberries!.

Bild: Skärmdump, Instagram /@blossa

I fabriken är det Emelie Sundesten, CAIA:s Creative Director, som leder samtalet och berättar om produkten. Hon har varit med sedan bolaget var sex månader gammalt och ansvarar i dag för både varumärke och produktutveckling. Men när rubrikerna sätts är det ändå Bianca Ingrosso som nämns.

Ett välkänt CAIA-manér

Det är samma manér som byggde CAIA:s varumärke från start. 2018 stod Bianca och Lovisa i vita rockar i en sminkfabrik i Italien och oavsett hur många hjärnor som var med i CAIA så var budsket "Bianca skapar något eget".

Bianca skrev på sin blogg 2018:

Förstår ni den magiska känslan av att se sina egna produkter som jag har gjort skapas framför ögonen på en i en fabrik och någon meter bredvid skapas en annan produkt för ett annat varumärke som kommer säljas i varenda Sephora butik världen över senare…!!

Bild: Skärmdump, hemsida / biancaingrosso.se , Instagram / @blossa

Vem är det då som blandar Blossas glögg?

På Blossas hemsida står det att Åsa Orsvärn är Chief Blender för Blossa Glögg.

I 25 år har hon med stor framgång och passion blandat Blossa glögg, och är en av världens främsta inom sitt gebit.

Samarbetet visar inte bara hur två varumärken möts, utan hur bilden av skaparen Bianca lever vidare oavsett vem som faktiskt gör jobbet.

Kontakta / Tipsa: kontakt@influenspejl.se


Lämna gärna en kommentar

Bild: Skärmdump, hemsida / Caia , Instagram / @biancaingrosso

CAIA:s samarbete med Blossa öppnades idag för försäljning på CAIA:s hemsida, den sålde slut direkt.

För Blossa handlar samarbetet om att nå en yngre målgrupp. För CAIA är det en chans att skapa en säsongsprodukt som passar perfekt in i varumärket: rosa, tjejmingel och slow som deras följare känner igen.

Samtidigt håller det liv i CAIA:s viktigaste tillgång - bilden av Bianca som den kreativa drivkraften bakom alla lanseringar.

Bild: Skärmdump, Instagram /@blossasverige, Instagram/@caiacosmetics

Hallon i glöggen

Redan 2024 skrev en följare på Blossas Instagram:

Min favorit med is och frysta hallon, vet inte hur många flaskor det gick ått förra säsongen.

Blossa svarade:

Vad kul att du gillar den! Låter supergott.

Ett år senare står Bianca Ingrosso i Blossas fabrik i Sundsvall, provar glöggen med just hallonsmak. Bianca säger:

"If you know me, I love raspberries!.

Bild: Skärmdump, Instagram /@blossa

I fabriken är det Emelie Sundesten, CAIA:s Creative Director, som leder samtalet och berättar om produkten. Hon har varit med sedan bolaget var sex månader gammalt och ansvarar i dag för både varumärke och produktutveckling. Men när rubrikerna sätts är det ändå Bianca Ingrosso som nämns.

Ett välkänt CAIA-manér

Det är samma manér som byggde CAIA:s varumärke från start. 2018 stod Bianca och Lovisa i vita rockar i en sminkfabrik i Italien och oavsett hur många hjärnor som var med i CAIA så var budsket "Bianca skapar något eget".

Bianca skrev på sin blogg 2018:

Förstår ni den magiska känslan av att se sina egna produkter som jag har gjort skapas framför ögonen på en i en fabrik och någon meter bredvid skapas en annan produkt för ett annat varumärke som kommer säljas i varenda Sephora butik världen över senare…!!

Bild: Skärmdump, hemsida / biancaingrosso.se , Instagram / @blossa

Vem är det då som blandar Blossas glögg?

På Blossas hemsida står det att Åsa Orsvärn är Chief Blender för Blossa Glögg.

I 25 år har hon med stor framgång och passion blandat Blossa glögg, och är en av världens främsta inom sitt gebit.

Samarbetet visar inte bara hur två varumärken möts, utan hur bilden av skaparen Bianca lever vidare oavsett vem som faktiskt gör jobbet.

Kontakta / Tipsa: kontakt@influenspejl.se

© 2025 Influenspejl

© 2025 Influenspejl

© 2025 Influenspejl