ANI Jewels
ANI:s säljspråk - Illusionen av diamanter
Oct 18, 2025



Bild: AI-genererad illustration
Bianca Ingrosso och Lovisa Worge, de båda delägarna, har ett säljspråk som kretsar kring lyx.
När Bianca Ingrosso nyligen presenterade ANI:s nya örhängen "Stud Erlings", beskrev hon dem enligt deras vanliga mönster:
"Ser ut som sååå fina & äkta diamanter men till ett OTROLIGT pris hos oss".
![]() |
Bild: Skärmdump, Snapchat / @biancaingrosso
”Alla som har riktiga diamanter i öronen har båda två kommit fram till framförallt Lovisa och även till mig - och bara, shit, vad är det för diamanter du har i öronen? Och vi bara, mm, it's ANI.”
Hon fortsätter:
”Det är liksom hela vår filosofi med ANI, att du ska kunna köpa riktigt snygga smycken, med fokus på detaljerna, men till ett väldigt affordable price.”
Det är samma språk som följt henne sedan bloggåren.
Då via rabattkoder på Youtube.
Säljspråket är snabbt, känslostyrt och upprepande.
Det är ett språk som inte förändras - oavsett vad som säljs.
Återkommande säljretorik
Förra året gjorde Bianca Ingrosso reklam för ANI:s ring Dualité Ring i ett videoklipp och sa:
"Dom magiska ringarna som kommer med diamanter och utan."
Stenarna i ringen är inga diamanter utan kallas för cubic zirconia. Det är ett konstgjort material som tillverkas i laboratorier och ser ut som diamant, men är billigare och tyngre.
När Bloggbevakning kontaktade företagets, i dag Head of Brand, Lucas Feoala, angående Biancas reklam, svarade han bland annat:
Vi har sett över videon du refererar till, och det rör sig inte om något annat än en uppenbar felsägning. Videon är inte skriptad, men däremot har felsägningen missats i efterarbetet.
Vid vidare försök till kommunikation från Bloggbevaknings sida uteblev svaren från Lucas.
Bianca raderade dock sedan reklamfilmen från sitt Instagramkonto.
Men det här med diamanter är något som fastnat.
Det var inte längesedan Bianca lade ut dessa bilder på Snapchat.

Bild: Skärmdumpar, Snapchat / Bianca Ingrosso
Hon skrev:
”Det här är så kul. Jag frågade Hesho "omg har du unnat dig diamanter gumman??" Varpå hon sa ’haha va nej det här är ANI armbandet du gav mig på Ibiza, minns du inte??’”
I nästa bild fortsatte hon:
”Det ser liksom sååååå dyrt och nätt ut att jag knappt själv trodde henne först haha!!”
Oavsett åren som går är alltså ANI:s säljspråk detsamma som när de startade.
Kontakta / Tipsa: kontakt@influenspejl.se
Lämna gärna en kommentar
Bild: AI-genererad illustration
Bianca Ingrosso och Lovisa Worge, de båda delägarna, har ett säljspråk som kretsar kring lyx.
När Bianca Ingrosso nyligen presenterade ANI:s nya örhängen "Stud Erlings", beskrev hon dem enligt deras vanliga mönster:
"Ser ut som sååå fina & äkta diamanter men till ett OTROLIGT pris hos oss".
![]() |
Bild: Skärmdump, Snapchat / @biancaingrosso
”Alla som har riktiga diamanter i öronen har båda två kommit fram till framförallt Lovisa och även till mig - och bara, shit, vad är det för diamanter du har i öronen? Och vi bara, mm, it's ANI.”
Hon fortsätter:
”Det är liksom hela vår filosofi med ANI, att du ska kunna köpa riktigt snygga smycken, med fokus på detaljerna, men till ett väldigt affordable price.”
Det är samma språk som följt henne sedan bloggåren.
Då via rabattkoder på Youtube.
Säljspråket är snabbt, känslostyrt och upprepande.
Det är ett språk som inte förändras - oavsett vad som säljs.
Återkommande säljretorik
Förra året gjorde Bianca Ingrosso reklam för ANI:s ring Dualité Ring i ett videoklipp och sa:
"Dom magiska ringarna som kommer med diamanter och utan."
Stenarna i ringen är inga diamanter utan kallas för cubic zirconia. Det är ett konstgjort material som tillverkas i laboratorier och ser ut som diamant, men är billigare och tyngre.
När Bloggbevakning kontaktade företagets, i dag Head of Brand, Lucas Feoala, angående Biancas reklam, svarade han bland annat:
Vi har sett över videon du refererar till, och det rör sig inte om något annat än en uppenbar felsägning. Videon är inte skriptad, men däremot har felsägningen missats i efterarbetet.
Vid vidare försök till kommunikation från Bloggbevaknings sida uteblev svaren från Lucas.
Bianca raderade dock sedan reklamfilmen från sitt Instagramkonto.
Men det här med diamanter är något som fastnat.
Det var inte längesedan Bianca lade ut dessa bilder på Snapchat.

Bild: Skärmdumpar, Snapchat / Bianca Ingrosso
Hon skrev:
”Det här är så kul. Jag frågade Hesho "omg har du unnat dig diamanter gumman??" Varpå hon sa ’haha va nej det här är ANI armbandet du gav mig på Ibiza, minns du inte??’”
I nästa bild fortsatte hon:
”Det ser liksom sååååå dyrt och nätt ut att jag knappt själv trodde henne först haha!!”
Oavsett åren som går är alltså ANI:s säljspråk detsamma som när de startade.






